OUTDOOR TRÉNINK ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ

Tisk strany

ÚVOD DO TÉMATU

Mnoho konfliktů mezi spolupracovníky , mezi firmou a dodavateli, nebo mezi pracovními týmy vzniká díky špatné komunikaci. Získání, využívání a rozvíjení dovedností v oblasti řešení konfliktů tvoří základ pro úspěšné zvládnutí běžných i nestandardních situací v interpersonálních vztazích.

Každý seminář je připravován přesně na míru Vaší firmě. Základem je důkladná analýza výchozí situace a stanovení cílů semináře dle aktuální potřeby Vaší firmy.


CÍLOVÁ SKUPINA

Kurz je určen pro týmy pracující v různých oborech např. obchodu, výrobě, péči o zákazníky,servisních službách atd. Zaměřuje se jak na tým jako celek, tak na jednotlivé týmové pracovníky.

DÉLKA KURZU A POČET ÚČASTNÍKŮ

Podle požadavků lze realizovat kurzy jednodenní, dvoudenní, nebo dvou a půldenní. Ideální délka kurzu je dva a půl dne. Kurz je pro 8 - 24 účastníků.

VÝSTUPY

  • Hlavní myšlenky k zavedení do praxe formulované samotnými účastníky

  • Video sestřih (CD)

  • Fotoalbum (CD)

  • Písemná zpráva hlavního lektora

 
OBSAH OUTDOOROVÉHO KURZU

1. DEN

Téma dne: KONFLIKTY JAKO SOUČÁST KOMUNIKACE

Hlavní cíle dne:

  • Proces vzájemného dorozumívání

  • Charakteristika mezilidské komunikace

  • Dialog

  • Argumentace

  • Zpětná vazba


2. DEN

Téma dne: PROCES VZÁJEMNÉHO DOROZUMÍVÁNÍ

Hlavní cíle dne:

  • Neverbální projevy v komunikaci

  • Řeč těla

  • Komunikační zóny a jejich využítí


3. DEN

Téma dne: KOMUNIKAČNÍ TECHNIKY

Hlavní cíle dne:

  • Slovní manipulace

  • Proces ovlivňování lidí

  • Druhy mocí

  • Vyjednávání a uzavírání dohod

  • Strategie Výhra/Výhra


ÚČASTNÍCI SE NAUČÍ

Absolvováním kurzu účastníci získají znalosti a dovednosti v oblasti komunikačních technik uplatnitelných jak ve firemním prostředí - vztazích na pracovišti, tak ve vztahu ke klientům a zákazníkům.

Konkrétně se jedná o tyto dovednosti:

  • Efektivní předávání informací

  • Využívání zpětné vazby

  • Naslouchání, rozpoznání manipulace

  • Využívání komunikačních zón

  • Uplatňování strategie Výhra / Výhra


FIRMA ZÍSKÁ

Účastí svých zaměstnanců na tomto kurzu firma získá lépe a efektivněji komunikující tým, schopný dosahovat podstatně lepších výsledků v pracovním procesu.

Konkrétně získá firma:

  • Lepší přístup zaměstnanců ke klientům a zákazníkům

  • Posun v oblasti efektivity práce

  • Pozitivní změny vztahů ve firmě


UKÁZKA JEDNÉ AKTIVITY

Úkol: Do kruhu vyznačeném lanem jsou náhodně rozmístěné kartičky s čísly (číslem nahoru). Úkolem je, aby se skupina jako celek postupně dotkla karet s jednotlivými čísly (vzestupně za sebou). Karty se nesmí přemisťovat. Podmínkou je, že v každém okamžiku smí být v kruhu max. jedna končetina kohokoliv z týmu. Za nedodržení této podmínky je časová penalizace. Na splnění úkolu je vymezen čas a omezený počet pokusů.

Cíl: Dynamická aktivita, která procvičuje plánování, komunikaci, schopnost analýzy a změny strategie.

Co si účastníci uvědomí

  • Potřebu rozdělení a přijímání rolí pro úspěšné řešení úkolů

  • Chyby v komunikaci

  • Vliv použití získaných zkušeností na postup řešení úkolu

 
Získané zásady

  • Každý musí přesně vědět, co je jeho úkolem

  • Je lepší, když někdo řídí to, co se děje

  • Čas věnovaný plánování je stejně důležitý jako samotné řešení úkolu

  • Špatná komunikace má vliv na úspěšné splnění úkolu

  • Je potřeba využít získané zkušenosti k vytváření nových řešení